ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΥΓΙΗ ΑΓΓΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΡΔΙΑ

 

Πες  ΟΧΙ στο Κάπνισμα

 

  • Είναι ότι καλύτερο μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις την υγεία σου

  • Μέσα σε 2 χρόνια μετά τη διακοπή του τσιγάρου, ο κίνδυνος στεφανιαίας νόσου μειώνεται σημαντικά

  • Μέσα σε 15 χρόνια ο κίνδυνος της καρδιαγγειακής νόσου απομακρύνεται σε καπνιστή που διάκοψε το κάπνισμα

  • Η έκθεση στο παθητικό κάπνισμα είναι αιτία καρδιακής νόσου σε μη καπνιστές

  • Η διακοπή του καπνίσματος όχι μόνο θα βελτιώσει την υγεία σου, αλλά και εκείνων που βρίσκονται γύρω σου
     

Υιοθέτησε  καθημερινά ΜΙΑ Υγιεινή και Ισορροπημένη Διατροφή

Η ισορροπημένη διατροφή βοηθά στη διατήρηση και τη βελτίωση της υγείας.

Είναι αυτή που παρέχει στο σώμα απαραίτητα συστατικά, υγρά, επαρκή αμινοξέα από πρωτεΐνες, λιπαρά, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και επαρκείς θερμίδες.

Η κατάλληλα ισορροπημένη διατροφή (σε συνδυασμό με σωματική άσκηση) θεωρείται ότι μειώνει τον κίνδυνο για παχυσαρκία, παθήσεις τις καρδιάς, διαβήτη τύπου 2, υπέρταση και καρκίνο.

 

  • Καταναλώστε ποικιλία λαχανικών και φρούτων καθημερινά

  • Καταναλώνετε ποικιλία  τροφίμων με άμυλο καθημερινά

  • Προτιμάτε γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά 

  • Περιορίστε την κατανάλωση κρέατος- Καταναλώνετε συχνά ψάρια και θαλασσινά  

  • Καταναλώνετε όσπρια συχνά 

  • Περιορίστε τα τρόφιμα με πολύ ζάχαρη

  • Περιορίστε τα τρόφιμα με πολύ λίπος - Χρησιμοποιείτε ελαιόλαδο ως πρώτη επιλογή

  • Πίνετε αρκετό νερό

  • Αποφύγετε τρόφιμα υψηλά σε αλάτι

 

Προσπάθησε να γυμνάζεσαι περισσότερο


Παιχνίδι, περπάτημα, οικιακή εργασία, χορός, ανέβασμα σκάλας, μόνος, με φίλους ή και την οικογένεια. Τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης σωματική δραστηριότητα, 3-4 φορές την εβδομάδα.

 

Να μετράς συστηματικά την πίεσή σου


Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ένας από τους κύριους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα. Ονομάζεται «σιωπηλός δολοφόνος», επειδή συνήθως δεν έχει προειδοποιητικά σημάδια ή συμπτώματα και πολλοί άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν ότι το έχουν. Επομένως μέτρησε την πίεσή σου και προφυλάξου!

 

Να ελέγχεις τη χοληστερίνη σου


Η χοληστερόλη σχετίζεται με περίπου 4 εκατομμύρια θανάτους ετησίως.
Επομένως είναι απαραίτητο να επισκεφτείς τον γιατρό για να κάνεις εξετάσεις χοληστερίνης, να μετρήσεις το βάρος σου και το δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ). Στη συνέχεια θα σε συμβουλεύσει εξατομικευμένα, ώστε να αναλάβεις δράση, να προσέξεις τη διατροφή σου και να κάνεις θετικά βήματα για την υγεία της καρδιάς σου.

 

Να προσέχεις το σάκχαρό σου


Με την αλλαγή του τρόπου ζωής, τον περιορισμό της λήψης θερμίδων και ιδιαίτερα των υδατανθράκων, τη μείωση των παραπάνω κιλών του σωματικού βάρους και την αύξηση της σωματικής δραστηριότητας.

heat-healthy-food.jpg